0739 911 299
office@luxury-adviser.ro
shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Universul „escentric” al unei minti creative

Con­cep­tul din spatele companiei producatoare de parfumuri de nisa Escentric Molecules, pe care parfumierul de origine germana Geza Schoen a lansat-o in urma cu 11 ani, este simplu, dar inovativ: utilizarea unei singure molecule drept ingredient in creatiile sale.
Este vorba despre Iso E Super, ingredient care are un efect asemanator feromonilor, cu care Schoen a revolutionat piata parfumeriei de nisa atunci cand a lansat primul parfum de acest gen si anume Molecule 01.
Acesta a impartasit, in exclusivitate pentru Luxury Adviser Group, povestea conceptului revolutionar Escentric Molecules, cateva dintre proiectele sale viitoare, viziunea sa asupra pietei de parfumuri de nisa si multe altele.
Care este povestea din spatele conceptului „Escentric Molecules” si cum au luat nastere aceste esente?
ADN-ul seriei „Escentric Molecules” este o abordare alternativa de a purta parfumul intr-un mod diferit. O singura molecula/aroma chimica din cadrul „seriei de Molecule” poate fi purtata ca atare, fiind un omagiu adus moleculei constituite dintr-o mare cantitate a aceleiasi molecule din „seria Escentric”. Aceasta este inconjurata de alte ingrediente pentru a scoate cei mai bun din clasica structura a parfumului.
Ce surse de inspiratie folosesti atunci cand creezi un parfum?
In mod evident, pentru cele din seria „Escentric Molecules” este puterea omnipotenta a substantei chimice ca atare, molecula trebuie sa aiba stralucire, persistenta si o alura irezistibila.
Parfumurile din colectia „Escentrics” reprezinta alternative moderne la parfumurile traditionale existente pe piata. In general, pot exista diverse surse de inspiratie atunci cand creezi un parfum: o culoare, un cuvant, o melodie, o carte, o piesa de arta, o persoana, o substanta naturala sau chimica, precum si o informare adecvata cu o abordare conceptuala clara ar putea fi inceputul unui nou parfum.
La ce proiecte lucrezi in prezent?
Intotdeauna sunt prezente pe biroul meu propuneri de colaborare din partea unor persoane sau diferite branduri, designeri, cateva proiecte din domeniul artei, propriile idei etc.
Exista o amintire olfactiva care este foarte puternic imprimata in memoria ta si daca da, cum ti-a influentat aceasta procesul creativ?
Oh da, dupa cum stim, din punct de vedere emotional, mirosul este cea mai puternica amintire pe care o avem si pe care o purtam mereu in sufletul nostru.
Atunci cand ne amintim de trecut, de cele mai multe ori ne vin in minte amintirile din copilarie.
De exemplu, imi amintesc ca atunci cand bunicul mei taia ramurile ciresilor din gradina sa, rasina provenita din taietura avea un miros deosebit pe care mi-l amintesc si acum, din fericire exista un ingredient in domeniul parfumeriei care miroase foarte asemanator.
Acestea fiind spuse, fiecare avem propriile amintiri legate de un anumit miros din copilarie, nu toti impartasim aceleasi amintiri.
Ce parfum ti-ai fi dorit sa fi creat? 
Sunt foarte multe parfumuri pe care le consider creatii minunate, insa pot numi cateva: Chanel No 19, Anais Anais de la Cacharel, Giorgio de la Giorgio Armani, Alliage de la Estee Lauder, Pleasures de la Estee Lauder, Feminite du Bois de la Serge Lutens, iar dintre parfumurile barbatesti: Eau Sauvage de la Dior, Cool Water de la Davidoff, Fahrenheit de la Dior, Jil Sander Man Pure si alte cateva.
Daca nu ai fi ajuns parfumier, cu ce te-ai fi ocupat in prezent?
As fi studiat designul industrial daca nu as fi reusit sa-mi fac o cariera in domeniul parfumeriei.
Cum ti-ai descrie propriul stil?
Hahaha, oh. Urban dandy/Bauhaus combinat cu stilul elegant, putin casmir si pantofi Santoni.
Care este parfumul tau preferat din toate timpurile si de ce?
Nu iti pot spune exact, sunt multe arome fabuloase care au fost create de-a lungul timpului, insa iti pot spune care sunt cele mai ingrozitoare: Womanity de la Mugler si binecunoscutul Chanel No 5, pe care personal il consider supraestimat.
Pentru ce tip de femeie creezi parfumuri?
Pentru toate tipurile, nu cred in ideea ca un anumit tip de femeie trebuie sa poarte un anumit tip de parfum, acest lucru depinde de preferintele personale ale fiecarei femei si de istoricul olfactiv, in general nu imi plac aceste stereotipuri.
Care este viziunea ta asupra pietei actuale si viitoare de parfumuri de nisa?
Sunt bucuros ca sectorul de nisa a inceput sa existe si este intr-o continua crestere, acest fapt demonstreaza ca exista persoane care nu vor sa poarte neaparat branduri precum Armani sau Gucci sau oricare alt brand pe care majoritatea il considera a fi cel mai bun producator de parfumuri decente.
Exista si persoane care isi doresc sa poarte creatii ale unor artisti independenti si asta ma bucura.
Am observat ca brandurile mari au inceput sa se inspire din sectorul de nisa, cateodata cu rezultate amuzante. Un exemplu este Tom Ford: parfumul Neroli Portofino este o copie a apei de colonie Classic 4711 de la Muelhens (in prezent Maeurer & Wirtz), aceeasi aroma, dar cu un dozaj mai mare.
Unul dintre parfumurile noastre a fost copiat de un brand numit Nomenclature, patetic – brand de nisa care copiaza un alt brand de nisa, ceea ce este absolut ridicol.

Lasa un raspuns

six + 15 =