0740 202 615
office@luxury-adviser.ro
shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Cullinan este primul SUV al producătorului englez de limuzine Rolls-Royce

Cu 2-3 ani în urmă (prea puţin contează), Rolls anunţa prin şeful ei Torsten Muller numit de BMW, că se gândeşte să scoată un SUV. Bentley a şi făcut-o. Mult mai repede. Bentayga a fost surpriza Volkswagen (titular Bentley) pentru concurenţa din Munchen. Normal că BMW nu putea să stea pe margine şi trebuia să contraatace. Au început pozele spion de la teste. Vedeai Rolls SUV camuflat la Polul Nord, prin Emirate sau prin ale deşerturi fierbinţi. Astfel, Rolls a arătat că face un SUV pentru toată planeta, nu numai pentru arabii care le vor pe toate. Cullinan este numele pentru primul SUV Rolls-Royce şi pentru cel mai mare diamant brut – dezgropat în Africa de Sud de mai bine de 100 de ani şi obiect printre bijuteriile coroanei. Cam o dată cu apariţia mărcii Rolls – acum fix 112 ani.

Acum, şefii Rolls spun că maşina nu este numai o limuzină-SUV, ci şi un off-roader capabil. Bine, să ne ierte Dumnezeu, dar cum să te duci cu maşina asta la off-road?! Sau de ce? E fix ca şi cum te-ai duce în frac în galeriile de pe stadioane, cu ultraşii ăia dezbrăcaţi. E însă şi asta o plăcere, să faci totul pe dos. Mai ales când ai atât de mulţi bani şi excentricitatea e singurul lucru pe care nu poţi să-l cumperi, dar ţi-l permiţi.

Cullinan intră în producţie în al doilea semestru, iar livrările încep înainte de Crăciun – conform autocar.co.uk.

Această maşină e şi motivul pentru care Rolls a investit mult în cele două unităţi de producţie, la Unterhollerau (lângă Munchen) şi la locul de asamblare – Goodwood.

Pentru englezii stăpâniţi de nemţi mai e o premieră importantă. Este prima maşină din istoria lor, cu transmisie integrală.

Maşina are 5.34 m lungime şi un ampatament de 3.3 metri. Sunt 30 cm în plus la ampatament comparativ cu un Bentley Bentayga. Cu asta, Rolls cam câştigă lupta în segmentul SUV-urilor de lux, acolo unde confortul face diferenţa înaintea altor repere. Este adevărat că greutatea este însă mai sus cu 200 kg vs. Bentayga. Cullinan are 2.66 tone greutate.

Cu suspensiile automate, Cullinan are confortul unui covor zburător, aşa cum e şi pe celelalte modele de limuzine clasice (magic carpet în terminologia companiei).

Motorul este acelaşi de pe Phantom, V12 de 6.75 litri. Are 565 de cai putere la 5.000 rpm şi aproape 1.000 Nm cuplu la 1.600 rpm.

Viteza maximă a lui Cullinan e limitată la 250 km/h. Bentley i-a lăsat pe bogaţii planetei să ajungă şi la 300 km/h. Şi la performanţa 0-100 km/h, Bentley stă mai bine cu aproape 1 secundă decât Rolls-Royce Cullinan (4 vs. 5 secunde).

Înăuntru, maşina asta are cele mai bune şi mai scumpe materiale şi dotări la zi. Sunt atât de multe că am luat-o şi noi pe cea mai exclusivistă şi atrăgătoare. Imaginaţi-vă că nu există azi ceva ce maşina asta să nu aibă pe ea dacă atunci când te urci, coboară 4 cm ca să te urci mai uşor în ea.

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan

Sursa: www.promotor.ro

Lasa un raspuns

18 − eighteen =