0739 911 299
office@luxury-adviser.ro
shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Maurice Mullen, membru al British Fashion Council: „Cred că moda se va îndrepta către sustenabilitate, mai ales brand-urile high-end”

Londra este una dintre capitalele modei la nivel internaţional. Nu duce lipsa de magazine high-end, designeri inovativi, numeroase publicaţii de modă şi experţi în acest domeniu.

În continuare, Maurice Mullen, Head of Fashion and Luxury al publicaţiilor „The London Evening Standard” şi „ES Magazine”, dar şi membru eminent al British Fashion Council, a răspuns la câteva întrebări pentru a ne ajuta cu câteva dileme legate de viitorul modei.

Cum aţi descrie în momentul de faţă eleganţa?

Eleganţa este uşor de identificat, dar greu de definit. Pentru mine este important acel aer, acea atitudine de încredere în propria persoană pe care cineva o emană, din care evident hainele fac parte. Totodată, este despre faptul că „tu porţi hainele respective şi nu hainele respective te poartă”. Prea des văd acest lucru pe covorul roşu, o persoană este subjugată de o ţinută statement care i-a fost impusă de un anumit stilist. În aceste cazuri eleganţa este compromisă. Practic, persoana respectivă se sacrifică doar de dragul de a purta hainele unui designer. Oamenii ar trebui mai întâi să identifice cine sunt cu adevărat şi mesajul pe care vor să îl transmită prin apariţia lor, apoi să se îmbrace conform acestui stil personal.

Ce părere aveţi despre fast-fashion?

Înţeleg perfect dorinţa, de multe ori „alimentată” de social media şi vizibilă în mod particular la tineri, de a nu fi văzut de două ori în aceeaşi ţinută. Totuşi, pe măsură ce devenim, ca indivizi ai societăţii, mai conştienţi de impactul asupra mediului, este clar că acest gen de modă nu este sustenabilă. Avem probleme legate de exploatarea muncitorilor, dar şi mari cantităţi de haine care ajung în gropile de gunoi. A devenit clar că toată lumea trebuie să îşi schimbe radical obiceiurile de a-şi achiziţiona piese vestimentare.

Sunteţi adeptul teoriei „Cumpără puţin şi bun, iar în acest fel vom salva planeta”?

Bineînţeles, dar acesta este doar un aspect al unui mod de viaţă sustenabil. Orice lucru minor ajută, însă, şi este o adevărată plăcere să deţii şi să transmiţi mai departe accesorii şi haine bine realizate. Putem aduce în discuţie femeile din Franţa care au un mod extraordinar de a recicla piese vintage şi de a le reinventa într-un mod unic şi fresh, combinându-le cu accesorii contemporane.

Care sunt cele cinci piese cheie pe care orice femeie ar trebui să le deţină în garderoba personală?

Într-o ordine aleatorie: un tricou alb simplu, o pereche de jeansi bine croiţi, o pereche de pantofi cu tocuri ameţitoare, o haină de culoare bej şi o „little black dress” (rochie neagră).

La momentul acestui interviu, tocmai v-aţi întors de la Baselworld. În ce modele de ceasuri ar trebui o femeie să investească?

În ultima vreme, diferenţa dintre ceasurile masculine şi cele feminine s-a micşorat. Femeile au început să prefere ceasuri cu carcasa şi cadranul mai mare, dar indiferent de aceste trend-uri, recomandarea mea este să cumperi cel mai bun ceas pe care ţi-l permiţi! Un ceas cu o carcasă dintr-un material preţios îşi va păstra valoarea, iar un model mai puţin pretenţios are mai puţine şanse de a se demoda.

În ultimii ani am asistat la apariţia unui număr foarte mare de tineri designeri, brand-uri, publicaţii de modă online, fashion bloggeri… Cum poate decide în momentul de faţă un consumator ce i se potriveşte cel mai bine din această „infuzie” de inspiraţie?

Este adevărat că atunci când vrei să obţii un anumit look ai la îndemână o cantitate mare de informaţie, dar în acelaşi timp este o greşeală să crezi că această cantitate uriaşă de informaţie îţi va uşura deciziile. Aş începe printr-o evaluare personală corectă a înălţimii, greutăţii şi siluetei. Nu aş lua neapărat în calcul vârsta. Cum am mai spus, este o chestiune personală: ce vrei să transmită hainele despre tine? Vrei să fii perceput ca o persoană puternică? Serioasă? Anarhică? Căreia îi place distracţia? Nu este o idee rea să iei în calcul stilul celor pe care îi admiri şi să vezi dacă ţi se potriveşte. Poţi face un mix între cei menţionaţi mai sus, dar nu uita că ideea de a urmări fiecare blog sau revistă în parte este de-a dreptul nebunească!

Unde vedeţi moda în următorii cinci ani? Credeţi că brand-urile vor pune mai mult accent pe materiale revoluţionare sau că moda va deveni sustenabilă?

Fac câteva preziceri: cred că moda se va îndrepta către sustenabilitate, mai ales brand-urile high-end. Brand-uri precum Gucci şi Stella McCartney vor fi lideri de piaţă în producerea hainelor şi accesoriilor pe care consumatorii le vor prefera, nu numai pentru că sunt eco-friendly, dar şi pentru că arată grozav.

Cum credeţi că moda va fi afectată de tehnologie?

Tehnologia va continua să influenţeze moda la aproape orice nivel: de la manufacturarea materialelor până la tehnologia de retail. Un trend major pe care îl vedem în momentul de faţă este „ath-leisure” (athletic leisure) care se va dezvolta împreună cu sporturile. Totuşi, nu văd logica în a îmbrăţişa tehnologia doar de dragul tehnologiei. Cred că designerii cu o politică inteligentă vor îmbrăţişa tehnologia doar dacă aceasta va adăuga valoare muncii lor. Ca un exemplu, în momentul de faţă lucrez cu un designer tânăr ale cărui haine sunt colorate prin LED-uri.

Street style-ul şi implicit consumatorii de modă sunt influenţaţi de designerii, colecţiile lor şi campaniile din jurul acestora sau viceversa? Încearcă brand-urile şi designerii să îşi educe consumatorii?

Cred că ambele teorii sunt valabile. Unele brand-uri au împrumutat elemente din street style, de exemplu, Balenciaga şi Vetements, în timp ce altele, precum Louis Vuitton, au încercat să influenţeze şi să îşi educe consumatorii.

Participaţi în fiecare an la Săptămânile Modei din capitalele modei, care sunt în momentul de faţă cei mai hot designeri, pe care ar trebui să îi urmărim?

În fiecare an, asistăm la un „Game of Thrones” între directorii creativi ai marilor case de modă, iar acest lucru s-a întâmplat recent prin numirea lui Riccardo Tisci la Burberry, aşa că sunt entuziasmat şi aştept cu nerăbdare să văd ce va aduce nou pe catwalk în luna septembrie. Sunt totodată un fan declarat al lui JW Anderson şi Richard Quinn. Cu siguranţă, Săptămâna Modei de la Londra va fi de neratat în următorul sezon!

Sursa: www.life.ro

Lasa un raspuns

one × 3 =