0739 911 299
office@luxury-adviser.ro
shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

13 tendințe care vor domina industria luxului in 2020

Clientul de lux este prezent și din ce în ce mai activ, rescrie dramatic regulamentul industriei. Brandurile vor trebui să pivoteze către un nou model pentru a răspunde nevoilor clienților atunci când vine vorba de cumpărare, consum și comunicare.

  1. Relevanța este noua moștenire

Patrimoniul și moștenirea nu mai garantează valoarea mărcilor de lux consacrate. Dincolo de acreditările lor istorice, mărcile de lux trebuie să caute continuu noi căi de relevanță, în conformitate cu așteptările actuale. Nu înseamnă că mărcile de lux nu mai pot comunica cu privire la statutul lor din trecut, dar trebuie să se gândească la modalități de a-și adapta mesajul la un context cultural modern pentru a oferi relevanță personală. Povestirea ar trebui să fie despre sărbătorirea pasiunilor consumatorilor și să permită exprimarea de sine, nu doar să spună istoricul unei mărci.

  1. Consolidare pentru diversificarea și extinderea mărcii

Ultimii câțiva ani au fost dominați de cele mai mari conglomerate de lux care se ocupă de achiziții rapide. Indiferent dacă își extind acoperirea globală sau își cresc baza de clienți, conglomeratele de lux au investit foarte mult în construirea unui portofoliu consolidat de mărci. În 2020, consolidarea va continua să modeleze piața mondială de lux.

  1. Datele – ca rampă de lansare pentru companiile private

Este interesant faptul că mărcile private de lux (retaileri și non-designeri) sunt în curs de accelerare în 2020 și nu numai. De la eticheta internă a domnului Porter, Mr. P, la primul brand de portofoliu al grupului Revolve Group, Rêve Riche lansat în noiembrie 2019, retailerii de lux online par a fi bine pregătiți să lanseze propriile lor linii de marcă. Profitând de informațiile obținute despre vânzări și de comunitatea lor online existentă, retailerii de lux pot crea cu ușurință noi linii de colecții.

  1. Cultura crescută a incluzivității

În anul 2019 au apărut unele programe de incluziune, dar multe dintre ele au fost în mare parte modificări superficiale, mai degrabă decât „drivere” de schimbare profundă. În 2020, ne așteptăm ca brandurile de lux să investească mai serios în incluziune. Dincolo de marile campanii, acestea vor integra pe deplin incluzivitatea în modelele lor de afaceri și cultura internă. Inițiativele companiilor de lux vor face obiectul unei analize tot mai mari în ceea ce privește transparența și rezultatele. De la modelele de distribuție din medii variate până la angajarea specialistilor în diversitate, brandurile de lux vor fi, de asemenea, mai vocale în ceea ce privește eforturile lor de incluziune.

  1. Noutăți în timp real: personalizare receptivă

Pe tot parcursul anului 2020, consumatorii înstăriți vor aștepta din ce în ce mai mult servicii și experiențe care să se potrivească nevoilor lor în schimbare. Brandurile de lux vor lucra la furnizarea de experiențe personalizate în timp real și comoditate fără probleme, cu ajutorul tehnologiilor precum recunoașterea facială, senzori și obiecte inteligente.

  1. Secretul constă în date

Întreprinderile de lux au început mai serios să-și valorifice datele clienților în 2019, dar o serie de încălcări de date au consolidat întrebări privind protecția datelor și confidențialitatea consumatorilor. Legislațiile, precum Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al Uniunii Europene și Legea privind confidențialitatea consumatorilor (CCPA) din California, sunt adoptate în întreaga lume și reafirmă nevoia întreprinderilor de lux să se gândească profund și cu atenție la confidențialitate atunci când gestionează datele consumatorilor săi în 2020.

Dacă consumatorii înstăriți își prețuiesc confidențialitatea, vor și ei o experiență personalizată. În 2020, brandurile de lux vor folosi datele comportamentale pentru a oferi conținut mai personalizat. Pentru a crea o vedere completă a clienților, brandurile de lux vor atrage date conectate din toate punctele de atingere ale clienților – canale fizice și digitale. Mai mult, dincolo de integrarea datelor clienților, brandurile de lux se vor scufunda mai adânc în datele nestructurate provenite de la diverse platforme digitale și sociale pentru a oferi personalizare la o scară mai mare. Consumatorii importanți vor deveni mai conștienți de modul în care datele lor sunt colectate și utilizate, cerând mai multă transparență din partea mărcilor de lux care colectează date.

  1. Sustenabilitate

Dacă Stella McCartney este cunoscută pentru promovarea sustenabilității în lumea luxului (brandul de modă a lansat „Lumea Sustenabilității” pentru a-și documenta practicile sustenabile), multe mărci de lux nu mai sunt decelate. Consumatorii moderni, mai ales generațiile tinere, caută să exprime cine sunt, mai degrabă decât ceea ce au. Dincolo de utilizarea de materiale mai conștiente (cum ar fi pielea vegană sau bumbacul organic), în 2020, ne așteptăm să vedem mai multe programe de sustenabilitate transformațională. Întreprinderile de lux vor împuternici consumatorii înstăriți să înțeleagă, să urmărească și să controleze propriul impact pentru un consum mai responsabil de lux.

  1. Blockchain-ul

Brandurile deja experimentează blockchain (o bază de date sau un registru în care sunt stocate datele utilizatorilor, dar și toate operațiunile care au loc între utilizatori)  pentru a asigura autenticitatea și trasabilitatea. Deoarece proporția vânzărilor online de lux continuă să crească, autenticitatea digitală va fi o temă de vârf pentru 2020. Tehnologia s-a dovedit în 2019 a fi cea mai scalabilă și mai fiabilă modalitate de a oferi trasabilitatea produselor și de a combate contrafacerile, 2020 va vedea că mai multe mărci o adoptă în special pentru cele mai scumpe articole.

  1. Colaborările cool devin mainstream

Colaborările nu mai sunt o noutate, dar încă nu au ajuns la suprasaturare. În 2020 se vor înregistra colaborări exclusive între brandurile de lux și partenerii neașteptați. Feriți-vă de diluarea mărcii și de saturația clienților atunci când brandurile de lux vor începe să se întindă prea mult, sacrificând calitatea intrinsecă a produsului pentru atitudinea strălucitoare de stradă.

  1. Brand-tertainment este noul joc de lux

Convergența jocurilor și a luxului urmează să crească în 2020, pe măsură ce brandurile de lux își dau seama de puterea de a cufunda consumatorii în lumi participative.

Exemplu: În 2019, Louis Vuitton a devenit primul brand de lux care a fost partener cu jocul video online Riot Games – League of Legends. Casa de modă de lux a oferit ținute în joc (numite „piei”) și o colecție de capsule corespunzătoare proiectată de Nicolas Ghesquière. Louis Vuitton a proiectat, de asemenea, trofeul Campionatului Mondial League of Legends, cunoscut sub numele de Summoner’s Cup. Consumatorii bogați se obișnuiesc deja cu relațiile cu entități care funcționează prin AI. Ne așteptăm să vedem în 2020 tovarăși virtuali de marcă în creștere.

  1. Comunități noi de social media și comunități de brand

În 2020, consumatorii vor continua să caute alternative la comunitățile populare online și la platformele de social media. Platformele sociale de nișă, cum ar fi TikTok, vor continua să câștige popularitate în rândul consumatorilor moderni. Utilizatorii vor îmbrățișa spații digitale mai intime care încurajează conexiuni semnificative, care îmbunătățesc viața. Pentru brandurile de lux, aceasta va însemna un angajament față de centrarea clienților și adoptarea de platforme sociale alternative pentru a răspunde dorinței consumatorilor. Comerțul pe social media va continua, de asemenea, în 2020. Tracțiunea din ce în ce mai mare și noile versiuni cu funcții precum Instagram Shopping, Checkout pe Instagram și mementouri pentru lansările de produse sunt indicatori clari ai unei schimbări către cumpărăturile sociale.

  1. Pop-up-uri digitale în creștere: personalizarea digitală întâlnește noi formate de vânzare cu amănuntul

Profitând de conceptul de spații limitate, brandurile de lux vor continua să investească din ce în ce mai mult în spații pe termen scurt și pop-up-uri, ca un pilon paralel cu vânzarea fizică a acestora, alături de magazinele mari. În timp ce comerțul cu amănuntul tradițional se luptă, vânzarea cu amănuntul online se confruntă cu o renaștere cu noi formate și tehnologii mai avansate pentru a oferi experiențe personalizate.

Brandul de cosmetica SK-II – Future X Smart Store, de exemplu, folosește recunoașterea facială de ultimă generație, viziunea computerului, tehnologia Inteligenței Artificiale (A.I.) pentru a oferi clienților recomandări personalizate de îngrijire a pielii. SK-II a lansat, de asemenea, o sticlă inteligentă cu senzori încorporați și o aplicație însoțitoare pentru cel mai bine vândut tratament facial, pentru a ghida experiența produsului și rutina de îngrijire a pielii în confortul propriilor case. Aceasta este un fel de integrare tehnologică și inovație phygitală pe care o vom aborda în 2020.

 

  1. Unboxing-ul este noua atracție digitală

În 2020, ambalajele vor juca tot mai mult un rol important pentru a furniza experiențe premium în comerțul electronic. Având în vedere că toți consumatorii înstăriți își fac cumpărăturile din ce în ce mai mult online, creând o experiență memorabilă, actul de a desface ambalajele unei livrări, va juca un rol esențial pentru brandurile de lux. Provocarea pentru brandurile de lux va fi găsirea echilibrului corect între ambalajele de lux și obiectivele de sustenabilitate. Ne-am propus să vedem mai multe mărci de lux care experimentează noi materiale premium sustenabile, povestiri digitale și reimaginând moduri în care își pot transforma ambalajele într-o ofertă de valoare.

 

Sursa: luxe.digital

Lasa un raspuns

2 × 5 =