0739 911 299
office@luxury-adviser.ro
shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

10 strategii de marketing de lux care oferă rezultate

Conform unui raport publicat de McKinsey, digitalul influențează cel puțin 45% din toate vânzările de lux. Este de înțeles de ce brandurile de lux au ezitat să se mute online. Cu toate acestea, întrucât publicitatea prin tipărire afișează scădere continua, iar cumpărătorii de lux petrec mai mult timp online și pe dispozitive mobile, brandurile de lux nu trebuie doar să se adapteze pentru a supraviețui în universul digital, dar și pentru a prospera. Iată care sunt cele 10 sfaturi și lecții pentru a ajuta brandurile de lux să utilizeze eficient marketingul digital:

 

  1. Profitați de rețelele sociale vizuale

Atunci când comercializăm produse de lux, fotografiile sunt unul dintre cele mai bune medii pentru evocarea emoțiilor aspiraționale, purtând haine de designer sau experimentând ceva exclusiv. Ca atare, rețelele de socializare vizuale precum Pinterest reprezintă o oportunitate uriașă pentru brandurile de lux de a sensibiliza și promova marca. De fapt, Chanel este unul dintre cele mai „fixate” mărci de pe rețeaua socială, cu peste 1.244 de pini Chanel in medie pe zi. Acest lucru este chiar mai impresionant atunci când considerați că Chanel nu are nici măcar un cont pe Pinterest (ci este condus de „avocații” brandului).

Un brand de lux care face o treabă excepțională de marketing este 77 Diamonds din Londra. Profilul lor Pinterest este aspirațional, educativ și găsește un echilibru deosebit între faptul că nu este prea promoțional, dar sensibilizează în continuare produsele 77 Diamond.

 

  1. Creează un site web care combină stilul, experiența utilizatorului și funcționalitatea

În general, site-urile brandurilor de lux sunt foarte elegante, dar prezintă performanțe slabe atunci când vine vorba de experiența și funcționalitatea utilizatorului. Luați, de exemplu, site-ul Dom Perignon. După ce ați completat o pagină neesențială de verificare a vârstei, introduceți un site flash de încărcare lentă care durează aproximativ 13 secunde pe o conexiune la Internet de mare viteză. Dacă rămâneți în continuare, ajungeți pe un site web dificil de navigat. Site-ul web Chanel este foarte similar în același timp, în timp ce culorile și imaginile sunt frumoase, designul este atât de neintuitiv, încât este aproape imposibil să găsești ceea ce cauți. În timp ce apreciem nevoia de design stilistic, brandurile de lux trebuie să investească în site-uri web intuitive și bine conturate din perspectiva experienței utilizatorului.

Aston Martin și Versace sunt ambele exemple excelente despre ceea ce ar trebui să facă brandurile de lux cu site-urile lor. Site-urile lor web sunt uimitoare, în timp ce sunt foarte ușor de utilizat și extrem de funcționale.

 

  1. Folosiți istoria mărcii pentru a spune poveștile din spatele produselor

În cartea sa „Start With Why”, Simon Sinek explică cum începe marketingul, explicând de ce există. În ciuda acestui fapt, majoritatea mărcilor își comercializează în continuare produsele, explicând ce fac. Luați ca exemplu Apple. Iată un fragment parafrazat al comunicării brandului cu clienții lor: „Tot ceea ce facem, credem în provocarea status quo-ului. Credem că gândim diferit (de ce Apple există). Modul în care provocăm status quo-ul este făcând produsele noastre să fie proiectate frumos, simplu de utilizat și prietenoase (cum reușește Apple să-și atingă de ce-ul). Se întâmplă doar să facem computere grozave (ce face Apple). ”

Comunicarea poveștii din spatele produselor dvs. și explicarea valorilor care definesc un brand de lux este fundamentală pentru un marketing de lux eficient. Aston Martin face o treabă minunată spunând povestea moștenirii lor pe toate paginile de produse și conținut digital. Explicând că marca dvs. reprezintă o asigurare a luxului, a calității, a performanței, a stilului sau a oricărei valori pe care o așteptați, veți găsi mai ușor generarea de „reprezentanți” pentru marca dvs. online.

 

  1. Utilizați Facebook Ads pentru a ajunge la cumpărători de lux

Anunțurile pe Facebook sunt una dintre cele mai eficiente forme de publicitate online, datorită nivelului ridicat de segmentare și direcționare pe care îl puteți face. Ați putea, de exemplu, să vizați anunțuri speciale pentru bărbați de 35 de ani căsătoriți din Paris, cărora le plac mărcile Prada, Gucci și Versace. Puteți chiar să mergeți cu un pas mai departe și să vizați oamenii în funcție de colegiul la care studiază, unde lucrează, care este titlul lor de muncă, ce muzică ascultă și multe altele.

 

  1. Nu subestimați valoarea unui SEO bun

Google este unul dintre cele mai influente canale atunci când vine vorba de a ajuta cumpărătorii de lux să găsească produse, să afle mai multe despre mărci și să le cumpere. După cum am făcut deja referire, majoritatea mărcilor de lux au site-uri web destul de sărace. Nu este surprinzător, cele mai multe dintre aceste site-uri web au, de asemenea, un SEO extrem de rău, ceea ce face dificil pentru site-urile lor să se clasifice bine în Google.

Luăm Prada, de exemplu. Când caut genți de mână Prada, nu numai că nu primesc un link către pagina Prada (din cauza direcționării precare a cuvintelor cheie, a site-ului lent și a structurii deficitare a site-ului), dar rezultatele arată de asemenea dezordonat. SEO este o mină de aur neexploatată pentru brandurile de lux. Dacă site-ul dvs. nu este compatibil cu SEO, probabil că veți pierde o mulțime de venituri potențiale.

 

  1. Creați conținut aspirațional pentru educarea clienților

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a genera trafic și implicare este crearea de conținut extrem de vizual și aspirațional.

 

  1. Furnizați conținut care face apel la dorința oamenilor de a-și afișa stilul de viață

În cartea sa, Contagious, Jonah Berger explică că unul dintre principalele motive pentru care oamenii vorbesc despre lucruri și răspândesc zvonuri (online sau offline) este că afișează trăsături pe care doresc să le vadă alții. Paginile de caritate, de exemplu, sunt una dintre cele mai apreciate categorii de pagini de pe Facebook. În timp ce o parte din acest lucru poate fi explicat prin altruism, s-a constatat că principalul motor pentru a da „like” unei pagini de caritate pe Facebook este să le arate altora că sunt caritabili. Deoarece una dintre motivațiile principale pentru achiziționarea de articole de lux este afișarea statutului, brandurile pot profita de acest lucru prin crearea și publicarea de conținut care, atunci când alții le împărtășesc, le va face să pară eleganți, inteligenți sau cool pentru prietenii lor.

 

  1. Creați un sentiment de exclusivitate online

Exclusivitatea este fundamentală pentru marketingul mărcilor de lux, deoarece menține dorința consumatorilor prin raritate. Dacă cineva ar putea intra în Louis Vuitton și ar cumpăra o geantă imediat, Louis Vuitton și-ar pierde atractivitatea față de cei care doresc să aibă ceva la care alții nu pot avea acces. Având în vedere accesibilitatea și autonomia internetului, multe mărci de lux își fac griji că își pierd din exclusivitate atunci când vine vorba de accesul online. Totuși, aceasta este o logică defectuoasă. Pentru brandurile de lux, Internetul nu reprezintă o distribuție mai largă a produselor reale. Este o distribuție mai largă a conținutului care evocă dorința de a cumpăra produse de lux. Tradus în lumea offline, un marketing digital eficient este ca și cum ai publica mai multe reclame în autobuze sau mai multe anunțuri TV sau să ai mai multe magazine în centrul Londrei. Exclusivitatea poate fi creată online prin grupuri de membri privați, servicii de concierge sau beneficii livrate digital, care sunt rezervate special pentru clienții anteriori.

 

  1. Nu încetați niciodată să vă construiți o bază de date

Marketingul prin email este extrem de eficient pentru marketingul de comerț electronic și pentru creșterea loialității clienților, deoarece oferă posibilitatea de a educa consumatorii și de a le povesti despre noi experiențe sau produse oferite de brand. Harrods face o treabă excepțională cu campaniile lor de marketing prin e-mail și merită să vă abonați pentru măcar pentru inspirație.

 

  1. Faceți schimb de experiență din magazin în online și online în magazin

În viitorul apropiat, a vorbi despre online și offline va fi ca și cum ai vorbi despre beneficiile piciorului stâng față de piciorul drept. Ambele sunt integre pentru celălalt. Unul dintre brandurile de lux care se ocupă de combinarea experienței în magazin și online este Burberry. Se pare că, la fiecare câteva luni, Burberry derulează o nouă campanie de conștientizare a mărcilor online, ducând cumpărătorii de lux în magazinele lor. După ce acești clienți se află în magazine, sunt încurajați să facă poze, să partajeze conținut, să vizioneze fluxuri live și să utilizeze iPad-urile din magazin.

Sursă: ventureharbour.com

Lasa un raspuns

9 + 3 =